سولمبه

سولمبه

سولمبه

سولمبه

قرص بیسموت

قرص بیسموت ,قرص بیسموت برای چیست؟,قرص بیسموت ساب سیترات 120 برای چیست,قرص بیسموت شفا,قرص بیسموت 120,قرص بیسموت ساب سیترات آریا برای چیست,قرص بیسموت ۱۲۰,قرص بیسموت چیست,قرص بیسموت چیست

قرص بیسموت

در این مطلب از سایت جسارت به کاربرد و موارد مصرف قرص بیسموت ساب سیترات می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص بیسموت

زخم معده و زخم روده از جمله شایع ترین مشکلات گوارشی هستند. این بیماری ها به درمان فوری نیاز دارند و در صورتی که به موقع درمان نشوند می توانند مشکلات جدی برای بیمار ایجاد نمایند. قرص بیسموت ساب سیترات از جمله داروهایی است که توسط پزشک برای درمان مشکلات گوارشی تجویز می شود.

قرص بیسموت چیست

قرص بیسموت ساب سیترات به لاتین Bismuth Subcitrate برای درمان زخم معده و روده و نیز اسهال مسافرتی استفاده می‌شوند. این دارو همچنین در ترکیب با داروهای دیگر در درمان عفونت‌های گوارشی هلیکوباکتر پیلوری به کار می‌رود. بیسموت دارای اثر ضد میکروبی بر پاتوژر‌های باکتریایی و ویروسی دستگاه گوارش است. این دارو اسید معده را تا حدی خنثی می‌کند.بیسموت داروی کمکی در زخم دستگاه گوارش به همراه داروهای دیگر می باشد. توجه:اگر دارو را دو بار در روز مصرف می کنید، دو قرص نیم ساعت قبل از صبحانه و دو قرص نیم ساعت قبل از شام میل کنید. اگر دارو را چهار بار در روز مصرف می کنید، نیم ساعت قبل از هر غذا و قرص آخر را دو ساعت بعد از شام مصرف کنید.

مشخصات قرص بیسموت

بیسموت ساب سیترات در انگلیسی Bismuth subcitrate با رده درمانی: داروهای اولسر پپتیک اشکال دارویی: قرص . طبقه‌بندی فارماکولوژیک: ترکیب بیسموت. طبقه‌بندی درمانی: منفی کننده ذرات یونی در معده (برای مقابله با یون هیدروژن) همراه با داروهای مقابله با Helicobacter pilori. طبقه‌بندی مصرف در بارداری: رده C (در سه ماهه آخر بارداری رده D) 

موارد مصرف قرص بیسموت

بیسموت ساب سیترات و ساب سالیسیلات برای درمان زخم معده و روده و نیز در اسهال مسافرتی استفاده می شوند. همچنین در ترکیب با داروهای دیگر در درمان عفونت های گوارشی هلیکوباکتر پیلوری به کار می رود.

مکانیسم اثر قرص بیسموت

مکانیسم اثر بیسموت کاملاً روشن نیست ولی علاوه بر نوعی پوشش برای مخاط معده در محل اولسر ، تقویت موکوس مخاطی ، تاثیر بر سنتز پروستاگلاندینها ، اثرات ضد هلیکوباکتر پیلوری نیز دارد. این دارو جذب ناچیزی از دستگاه گوارش دارد. این دارو اسید معده را تا حدی خنثی می کند واحتمالا اثر ضد هلیکوباکتر آن مستقیم است. مقدار مصرف : مقدار دو قرص همراه غذا در روز تا 28 روز . بیسموت دارای اثر ضد میکروبی بر پاتوژر‌های باکتریایی و ویروسی دستگاه گوارش است. این دارو ممکن است به صورت ترکیبی با دو آنتی بیوتیک (عموماً مترونید ازول و آموکسی سیلین) برای از بین بردن هلیکوباکترپیلوری تجویز شود.این دارو اسید معده را تا حدی خنثی می کند و احتمالاً اثر ضد هلیکوباکتر آن مستقیم است. همچنین تا حدی باعث تحریک تولید پروستاگلاندین در جدار معده و دوازدهه می گردد.

تداخلات دارویی قرص بیسموت

در صورت مصرف همزمان با امپرازول جذب این دارو افزایش می یابد. این دارو همچنین باعث کاهش جذب تتراسایکلین ها می گردد.

مصرف قرص بیسموت در سالخوردگان

1. در سالخوردگان و افرادی که نارسائی خفیف کلیوی دارند این دارو با احتیاط و نظر مستقیم پزشک مصرف گردد. 2. اگرچه این دارو همزمان با تتراسایکلین تجویز می گردد اما می تواند اثربخشی آنها را کاهش دهد.

  • کامران کامرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی